Повернутися до звичайного режиму

Потреби в Інтернеті дітей різних вікових груп

Дитині до 7 роківцікаво й необхідно грати, особливо – у розвиваючі та сюжетно-рольові ігри. Яким би іграм не надавала перевагу дитина – віртуальним, чи іграм з батьками та іншими дітьми, - все буде корисно для його розвитку, зрозуміло, якщо дотримувати часових обмежень. Інакше віртуальні ігри можуть швидко стати для дитини сенсом життя, а реального спілкування вона буде уникати. Відводьте на віртуальні ігри півгодини в день, а на ігри з однолітками – 3-4 години.
З 7 до 11 років,діти як і раніше люблять грати та прагнуть використовувати Інтернет саме як майданчик для ігор. Але в цьому віці в дітей прокидається так зване соціальне «Я». Дітям важливо зайняти значуще місце в житті свого маленького світу: класу, школи, дружити з однолітками. Тут їй буде потрібна реальна допомога та просто увага батьків. Перші невдалі спроби дружби в початковій школі можуть травмувати дитину. В цьому випадку батьки зможуть дати йому практичні поради щодо встановлення контакту з однолітками, разом беручи участь у віртуальному спілкуванні в мережі. Зрозуміло, у всьому необхідно дотримуватись міри, і тоді Інтернет стане дитині помічником у подоланні бар'єрів спілкування, партнером по розвиваючим іграм, учителем у вивченні іноземних мов, джерелом необхідної інформації для уроків і просто – музики, картинок та фотографій, мультфільмів і позитивних емоцій.
Дитина в 11-14 років– це підліток. І найголовнішою, провідною його діяльністю є спілкування з однолітками. Тут Інтернет може стати просто незамінним помічником. Але, знов таки, все добре в міру! Інтерактивне спілкування потрібно обов'язково поєднувати з реальним. Після 11 років у підлітків починає активно пробуджуватись інтерес до питань дорослого життя, психології статей та всього, що з цим пов'язане. Важливо, щоб відповіді на свої питання підліток знаходив в першу чергу у батьків, а не на сумнівних сайтах. Крім того, у цьому віці в дітей з'являються кумири: співаки, спортсмени та артисти, про яких їм хочеться довідатися все. В цьому випадку Інтернет – кращий помічник та інформатор. Але батькам потрібно бути пильними, адже зірок часто супроводжує скандальна інформація.
Дитина старше 14 років– уже досить доросла людина, яка вважає, що сама краще знає, як їй потрібно поводитися, яку музику слухати, що читати, з ким спілкуватися. Цікавтеся всім тим, чим цікавиться ваша дитина, намагайтеся розібратися в колі його інтересів і спілкуйтеся з ним про них, навіть якщо це «не Ваша тема». Починаючи з цього віку з дитиною можна говорити і про вибір майбутньої професії. А в Інтернеті можна знайти безліч інформації, що допоможе дитині визначитися, а Вам – контролювати та, якщо буде потреба, коректувати вибір дитини, знаходячи більш повну інформацію про переваги й про недоліки різних професій.


Інтернет-ризики для дітей

- ''Дорослий'' контент: еротика, азартні ігри, реклама тютюну та алкоголю.
- Незаконний контент: порнографія.
- Он-лайн насильство: заклики до асоціальної поведінки, жорстокості, насильства, суїцидальної поведінки, сексуальної експлуатації тощо.
- Розголошення приватної інформації, яка може бути використана проти дітей та їхніх родин.
- Контент, що може задати фінансових збитків - короткі номери й платні сервіси, що тарифікуються окремо, різного роду лотереї, тощо.
- Інтернет-залежність.

Виконання наступних пунктів допоможе захистити вашу дитину під час перебування її в мережі:


1. Виконання трьох основних правил:
a)Приділяйте увагу захисту устаткування та інформації:
• Регулярно обновляйте операційну систему.
• Використовуйте антивірусну програму.
• Застосовуйте брандмауер.
• Створюйте резервні копії важливих файлів.
• Будьте обережні при завантаженні нових файлів.
b)Захистіть себе в он-лайні
• З обережністю розголошуйте особисту інформацію.
• Думайте про те, з ким про що розмовляєте.
• Пам'ятайте, що в Інтернеті не вся інформація надійна та не всі користувачі відверті.
c)Дотримуйтеся правового поля
• Законів потрібно дотримуватися навіть в Інтернеті.
• Дотримуйтеся загальноприйнятих норм спілкування
• При роботі в Інтернеті не забувайте піклуватися про інших так само, як про себе

2.Створіть безпечну зону та контролюйте дотримання дитиною меж цієї зони
Постарайтеся разом з дитиною, знайти корисні, цікаві й безпечні сайти, які вона переважно буде відвідувати надалі. Періодично відвідуйте їх разом. З таких сайтів сформуйте список дозволених сайтів в програмному забезпеченні системи мережної безпеки вашої системи, наприклад - для цього можна застосувати налаштування параметрів оглядача (не забудьте при цьому програмно заборонити доступ до налаштувань з сторони інших користувачів). В цьому випадку якщо дитині необхідно зайти на новий сайт, їй прийдеться попросити вашої допомоги на додавання його адреси в перелік дозволених сайтів, отже ви матимете змогу оцінити безпечність сайту до того, як він стане вільно доступним дитині. Крім того корисно встановити програму – фільтр. За допомогою програм фільтрації можна встановити обмеження веб-сайтів на основі змісту. Це означає, що встановивши й настроївши таку програму, Ви можете заблокувати для дитини доступ до сайтів, які містять матеріали, визначені як небезпечні (порнографія, насильство, суїцид тощо).

ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО ДЕЯКІ ПРОБЛЕМИ
Про прийоми маніпуляцій в мережі


Щоб забезпечити безпеку свої дитини, Вам необхідно знати, якими прийомами злочинці користуються в Інтернеті найчастіше:
• Намагаються викликати жалість. Наприклад, розповідають, що їдуть з країни, і не можуть взяти із собою чудове кошеня, тому шукають гідного для нього господаря; пропонують дитині зустрітися й подивитися/забрати нещасну тварину.
• Привертають увагу за допомогою незвичайних, яскравих речей, які так подобаються дітям, а потім – пропонують купити/виграти/отримати в подарунок під час особистої зустрічі.
• Підвищують самооцінку дітей, розповідаючи про те, які вони чудові й унікальні, але ніхто, за винятком, зрозуміло, злочинця їх не розуміє. Діти дуже люблять, коли їх хвалять і часто готові на все, щоб похвали не припинялись.
• Звертаються до дитини від імені знайомих, авторитетних людей. Наприклад, представляються друзями батьків або співробітниками правоохоронних органів та просять надіслати важливу конфіденційну інформацію про себе, родину, оселю.

Про інтернет-залежність


Підтримання здорового балансу між засобами розваг та іншими видами діяльності в житті дітей було завжди проблемою для батьків. Internet зробив це завдання ще більш складним. Можливості, які надає Internet для спілкування та онлайнових ігор, означають, що багато дітей і підлітків втрачають відчуття часу, знаходячись в онлайні.
Ось кілька порад, як можна допомогти вашим дітям встановити здоровий баланс між використанням Internet та іншими видами діяльності • У розмові з дитиною, в якої є ознаки інтернет-залежності важливо не протиставляти інтернету реальне життя, а показати, як вони можуть доповнювати одне одного! Ваша дитина безмірно захоплена іграми-стрілялками? Чудово, запропонуйте їй стати сильним героєм не тільки на екрані мобільного телефону або монітора, а насправді зайнятися спортом, навчитися прийомам самооборони тощо. Сходіть разом у спортзал, знайдіть підходящу спортивну секцію.
• Важливо правильно використати властиву кожній дитині рису – цікавість! Добре знаючи свою дитину, ви обов'язково знайдете в навколишньому світі речі, які її неодмінно зацікавлять.
• Розробіть правила використання інтернету. Постарайтеся встановити такі часові обмеження на роботу в інтернеті, щоб у дитини залишався час для інших занять і, головне, для фізичної активності. Комп'ютер краще розміщати не в дитячій кімнаті, а в кімнаті для дорослих. Тоді у вас буде більше можливостей слідкувати за тим, що дитина на ньому робить.
• Обов'язково проаналізуйте свою поведінку – чи не занадто багато часу Ви проводите в Інтернеті? Адже діти прагнуть брати приклад зі своїх батьків.

Азартні ігри в Інтернеті

Багато дітей люблять використовувати Web для пошуку розваг, таких як онлайнові ігри. Інколи, коли вони шукають новий ігровий сайт, вони також можуть натрапити на сайт з азартними іграми. В той час, як більшість звичайних ігор є законними для використання дітьми, ігри на віртуальні гроші та азартні ігри на реальні гроші не є законним.
Як розрізнити різні типи сайтів:
- Ігрові сайти, зазвичай пропонують ігри в карти, дошки, слова, аркадні іграшки або головоломки з автоматичним відстеженням та підрахунком балів. Ніяких грошей — ані віртуальних, ані реальних.
- Сайти з іграми на віртуальні гроші можуть включати сценарії, де люди виграють або програють якісь несправжні гроші.
- Сайти з азартними іграми зазвичай передбачають вигравання або програвання справжніх грошей.
Батьки мають вирішити, які типи ігор або ігрових сайтів підходять для їхніх дітей. Проте вам слід пам’ятати, що азартні ігри досить часто можуть привести до важких наслідків. Ось деякі речі, які ви можете зробити:
• Знати, які сайти відвідують діти й що вони роблять в онлайні.
• Встановити чіткі правила стосовно того, в які онлайнові ігри можуть гратися ваші діти і те, що комп'ютери з Internet-доступом вони мають тримати у відкритій зоні, а не в їхній власній кімнаті.
• Нагадати дітям про те, що азартні ігри в Інтернеті — не є добре. (Законодавство багатьох країн навіть забороняє дітям грати в азартні ігри).
• Допоможіть вашим дітям зрозуміти, що являють собою азартні ігри. Оператори онлайнових ігор займаються цим бізнесом для отримання вигоди. І вони заробляють більше грошей, ніж виплачують.
• Прослідкуйте, щоб ваші діти завжди питали дозволу, перш ніж вони скористаються вашою кредитною карткою в онлайні. Азартні ігри в онлайні зазвичай потребують використання кредитної картки.
• Поясніть, що азартні ігри в онлайні викликають залежність. Люди можуть годинами гратися в такі ігри без відриву. Азартні ігри в ізольованому середовищі з використанням кредитної картки можуть призвести до ігрової залежності


Посібники, які Міністерство пропонує використовувати батькам і педагогам для навчання дітей безпечному користуванню Інтернетом:

§ Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків / І. Литовченко, С. Максименко, С Болтівець [та ін.]. – К.: ТОВ “Видавни-чий будинок «Аванпост-Прим»”, 2010. – 48 с. (http://online-bezpeka.kyivstar.ua).

§ Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник / А. Кочарян, Н. Гущина. – К., 2011. – 100 с. (http://old.mon.gov.ua/images/newstmp/2011/18_02/3/4press.pdf).

§ Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.

§ Памятка для батьків “Діти. Інтернет. Мобільний звязок”, розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі (http://www.moral.gov.ua/news/311/).

§ Перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів, затверджений на засіданні Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі (рішення N 2 від 20.04.2010).


Що потрібно купити дитині в 1 клас?

Що потрібно купити, щоб зібрати дитину в 1 клас? Список шкільного приладдя

Щоб зібрати дитину до школи, рекомендуємо заздалегідь уточнити список шкільного приладдя в тій школі, в яку піде ваша дитина. Як правило, в кожній школі є свої вимоги, але нижче подаємо стандартний список всього необхідного для першачка:

· шкільна форма

· ранець

· 20 зошитів в клітинку і 20 зошитів у косу лінійку (по 12 аркушів)

· обкладинки для зошитів

· папка для зошитів

· підставка для підручника (металева)

· кольорові олівці

· прості олівці

· ґумка-стирачка

· фломастери

· точилка

· ручки кулькові фіолетового кольору

· пенал

· лінійка розміром з пенал

· дерев'яна лінійка 30 см

· пластилін

· підкладна клейонка (для уроків праці та малювання)

· фарби та пензлики № 3 та № 5

· баночка для води

· кольоровий папір – 2 пачки

· картон – 2 пачки

· альбоми або папки для малювання (всього 60 аркушів)

· ножиці з тупим кінцем

· пензлик для клею

· клей ПВА або клей-олівець

· для фізкультури: довга спортивна форма, біла футболка, кеди

· змінне взуття

Зазвичай шкільне приладдя та одяг можна купити на спеціальному шкільному базарі. Але шкільні базари влаштовуються ближче до кінця серпня, і у вас залишиться зовсім мало часу, щоб спокійно вибрати все необхідне. Тому шкільне приладдя краще купити заздалегід , а от зі шкільною формою не поспішайте. Малюки ростуть дуже швидко і ви можете не вгадати з розміром.

Сім помилок, які робить кожна мама

Коли справа стосується поганої поведінки вашого чада, спасувати можуть навіть найстійкіші дорослі. Що робити, наприклад, коли дитя заходиться в істеричному риданні? Експерти кажуть, що втішати дитину в таких випадках - типова помилка "новачків". Адже захлинаючись сльозами, дитина хоче, щоб батьки зрозуміли: вона втомилася і їй потрібна увага.

Хоча дитина і є найближчою людиною для батьків, більшість з них не вміють читати сигнали, які подає їхній нащадок. Доктор наук Мішель Борба, автор книги "Велика книга виховних знахідок", каже, що у дітей є певні поведінкові шаблони. Дитина поводиться однаково і коли хоче їсти, і коли вона втомилася, і коли їй все набридло. Дорослі повинні взяти це до відома та внести у виховний процес певні корективи.

Ігнорування дитячих сигналів є глобальною помилкою, але все можна виправити, якщо знати, чому дитина вчиняє саме так, а не інакше у певних ситуаціях. Експерти з питань виховання дітей склали список найпоширеніших помилок і дали поради щодо того, як їх уникнути.

1. Постійне заперечення.

"Не бий сестру!", "Не тягни собаку за хвіст!" - список всіляких "не" можна продовжувати до нескінченності. "Батьки так часто говорять "ні ", що дитина стає глуха до цього слова - і воно втрачає свою силу", - пояснює Борба. Лінда Сонна, автор книги "Все про малюка", додає: "Ми часто говоримо дітям про те, що вони не повинні робити, але не даємо їм зрозуміти, як потрібно себе вести".

"Ні" варто залишити для по-справжньому небезпечних ситуацій - наприклад, коли дитина тягнеться до розетки або ножа. В інших випадках їй треба пояснювати, чому варто робити так, а не інакше. Наприклад, замість "Не стій у ванній!" треба сказати: "У ванній краще сісти, бо вона слизька і ти можеш упасти, якщо будеш стояти". Коли дитина поводиться добре, не забувайте похвалити, щоб закріпити успіх.

2. Завищені очікування.

Від цього гріха важко позбутися, але ж хто з батьків не хоче, щоб його чадо було най-най? У тому числі і в дисципліні. Тому, коли в театрі посеред дії дитина раптом починає волати, ми готові вбити її. "Батьки вважають, що діти знають більше, ніж здається, - каже Сонна. - Але малюки не знайомі з соціальними нормами і не володіють готовими установками щодо правил поведінки в громадських місцях".

Якщо ваше чадо поводиться неприпустимо, згадайте про те, що дитина робить це не навмисне, а тільки через незнання.

Зверніть її увагу на те, як потрібно себе поводити. Наприклад: "Коли під час вистави мені потрібно щось сказати татові, я нахиляюся до нього і шепочу на вухо. У театрі потрібно вести себе тихо, щоб не заважати іншим". Щоб навчити малюка правильно поводити себе на людях, потрібен час і неодноразове повторення пройденого, і ви повинні бути готовими до того, що доведеться постійно нагадувати дитині про те, як потрібно себе поводити, а не про те, як не потрібно.

3. Поганий особистий приклад.

Впустивши щось, ми скрикуємо. Дорожнього хама, що безсовісного підрізав нас на повороті, ми обзиваємо. Так чому ж така ж поведінка дитини викликає у нас гнів? "Якщо ви любите підвищити голос, не дивно, що і дитина буде крикливою, - зазначає Девро Реннер, співавтор книги "Мамина вина ". - Важко бути ідеальним цілодобово, але ви повинні вибачатися кожен раз, коли поводите себе неналежно. Емоції складно контролювати навіть дорослим , але слово "пробач" показує, що ми несемо відповідальність за наші дії ".

Після "пробач" потрібно пояснити, чому ви так розсердилися. Наприклад, якщо дитина довго збирається, не варто кричати на неї "Заткнися і швидко одягайся!". Якщо ж нерви здали, то вибачтеся перед малюком і поясніть, що важливо вміти збиратися вчасно, щоб не спізнитися, наприклад, до школи.

4. Втручання в дитячі справи.

Якщо діти бігають по квартирі і не реагують на прохання заспокоїтися, складно зберігати спокій. Батьки вважають своїм обов`язком втрутитися щоразу, коли, на їхню думку, щось йде не так. Тут потрібно знати, що діти іноді роблять те, що вас дратує, тому що вони зайняті вивченням нових предметів або ж тому, що хочуть привернути до себе увагу. Тому краще буде залишити дитину на деякий час у спокої і поспостерігати за ним. Через кілька хвилин малюк переключиться на інше заняття, а ви зможете уникнути сварки.

5. Марнослів`я.

"Вимкни телевізор! Я серйозно!", - до таких закликів, якщо за ними не послідує жодних дій, діти дуже швидко звикають і перестають на них реагувати. Тому вам буде потрібно продумати, що ви будете робити після того, як ваші вмовляння не принесуть результату. Щоб навчити дітей дотримуватись правил, поясніть їм, чим може загрожувати непослух. Не зробив уроки - ніякого телевізора. І потрудіться самі його вимкнути і заховати пульт до тих пір, поки дитина не принесе вам на перевірку зошит з домашнім завданням.

6. Неефективне використання "тайм-ауту".

Під тайм-аутом дитячі психологи мають на увазі час, який необхідний дитині, щоб заспокоїтися. Це не покарання, а надання малюкові можливості прийти в себе і перевести дух. Одні діти нормально реагують на пропозицію побути одному якийсь час, інші сприймають це як відмову спілкуватися з ними і знову впадають в істерику. Лінда Сонна вважає, що подібний метод не вчить дітей правильному поводженню і пропонує замінити "тайм-аут" на "тайм-ін" - обійняти нащадка і посидіти з ним разом якийсь час, а коли він заспокоїться, пояснити, в чому він був неправий.

7. "Врівноваження" дітей.

Під "врівноваженням" мається на увазі переконаність батьків в тому, що те, що спрацювало щодо однієї дитини, спрацює і по відношенні до іншого. А характери ж у всіх різні - якщо одному вистачить словесного навіювання, в іншого доведеться на час конфіскувати його ігрову приставку. Тому строгість з однією дитиною і м`якість з іншим - це не лицемірство, а підлаштування під потреби і темпераментти дітей


Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.